Про блог

  1. Наукова політика, наукометрія і видавнича діяльність - не моя спеціальність, але життя склалось так, що я  про це знаю. Зокрема, з обговорень з колегами з різних країн та власного досвіду рецензування та експертної оцінки, а також читання літератури з історії науки, психології та теорії управління. Мені надзвичайно пощастило щодо можливості спілкування з великою кількістю розумних і освічених людей - завдяки роботі в науці та різним вимушеним додатковим заробіткам. 
  2. Я жодним чином не вважаю, що є лише дві думки - моя і неправильна, і намагаюсь наводити різні думки і обґрунтування власних думок.
  3. Інформації з питань, про які я пишу, в пресі і літературі дуже мало (або вона несистематизована і однобока), тому вважаю за доцільне інформувати громадськість, в тому числі, наводити відповідні джерела. Більшість з того, що я публікую - трохи відредаговані листи конкретним людям.
  4. Я не хочу бути міністром, академіком чи виступати в телевізорі. А хочу просто розповісти громадськості те, що я знаю, і що зараз здається мені важливим.
  5. Я не пропоную ніяких глобальних програм реформування - на мою думку, нинішні наука і освіта цілком задовольняють нинішнє суспільство і владу, і глобальні реформи можуть призвести лише до руйнування або створення ще дорожчої імітації на кшалт "болонської" системи в освіті - тобто розширення бюрократичних вимог і зменшення часу на науку. Інформація про точку зору інших людей про можливі чи доцільні реформи означає лише інформацію про їхню точку зору. Справа не в "страху за власну посаду" - я дійсно вважаю, що ефективна реформа науки і освіти в нинішньому суспільстві неможлива і недоцільна.  Нинішня система була і є єдиним можливим варіантом для збереження хоч якихось осередків науки в сучасному суспільстві. Академіки, яких багато хто критикує, змогли своїм авторитетом зберегти хоча б це. За більш сучасних лідерів - реформи б закінчились розподілом академічного майна серед потрібних людей, і вибором для науковців - міняти професію, йти у вуз (вчити нездатних вчитись студентів з навантаженням 900 годин) чи їхати за кордон. Щодо економічної ефективності витрат на НАНУ - це навіть зараз ефективніше, ніж витрати на стадіони та інші іграшки. І, взагалі, глобально оптимальна ефективність витрати коштів в реальному світі неможлива. 
  6. Є багато питань, які варті обговорення - наприклад, функції науки в нинішньому суспільстві; індивідуальна стратегія наукової кар'єри; що робити окремим людям, коли НАНУ таки реформують розженуть.
  7. Я не планую робити постійний блог про науку та освіту з обговоренням сучасних подій і актуальних питань - хочу просто викласти раніше написані тексти з редагуванням у відповідності до ситуації, та лінки на старі цікаві публікації. 
  8. Наведені цитати з інших джерел чи обговорень не означають, що я погоджуюсь з точкою зору їхніх авторів - але різні точки зору потрібні. Можна, звичайно, придумувати різні точки зору (я так робила на семінарах з історії КПРС - придумувала художні відхилення від лінії партії і потім їх розвінчувала, бо читати товстий сірий підручник було ліньки). Проте, це конструктивно для пускання пилу в очі, а не для формування обґрунтованих висновків. На місці розумних політиків я б брала в радники розумних опонентів.
  9. Вже викладені публікації будуть редагуватись, зокрема, додаються нові лінки на інші публікації цього блогу, та ті, які мені надсилають читачі та колеги. На жаль, на цій блоговій платформі дати редагування автоматично не ставляться.
  10. Якщо будете щось копіювати з моїх власних текстів - ставте адекватні посилання на джерело. Звісно, якщо цитуєте наведені мною джерела, на мене посилатись не обов'язково.  
  11. Я категорично проти нецензурних висловів і вважаю їх маркером серйозних особистісних проблем, але обійтись без посилань на персонажів типу Міші Вербіцкого не виходить. Тому заздалегідь прошу вибачення. 
  12. Згадуючи про журнали, людей чи організації, я часто посилаюсь не на їхні сайти, а на відповідні статті у Вікіпедії, якщо вважаю, що ці статті більш релевантні як інформація про них в контексті моєї статті. Вікіпедія містить посилання на їхні власні сайти.
Обговорення перспектив та сучасних подій:
Про "Круглий стіл" в Дзеркалі тижня 
Форум "Освіта та наука" на сайті "Майдан"
Форум Українські науковці у світі







Немає коментарів:

Дописати коментар