вівторок, 18 грудня 2012 р.

Негативні тенденції в сучасній науково-освітній системі

Слово Academia в сучасній англійській мові має значення "науково-освітня система, сукупність університетів та наукових інститутів" (незалежно від того, що написано в словниках).

Основні тези базуються на публікації "On Leaving Academia"
Описані тенденції є загальними для всіх країн.

  • Зменшення можливості здійснення позитивного впливу на світ

Автор вважає, що робота в комерційний компанії дає більше можливостей для цього.

  • Баланс навантаження на роботі та сім'ї/життя 

В сучасному академічному середовищі розумний баланс стає все менш можливим внаслідок зростання вимог та навантаження.

  • Централізація повноважень та зменшення автономії 
  • Фінансовий клімат

Зменшення дослідницького фінансування, оцінка досліджень лише за сумою одержаного фінансування.
  • Гіпер-спеціалізація, розділення галузей та звуження мислення 
Вчені менше займаються дослідженнями з негарантованим результатом. Для нових широких досліджень практично неможливо отримати фінансування.
  • Погані стимули
Тиск на вчених "публікуйся або помирай" (“publish or perish”) та "здобудь фінансування чи помирай" (“procure funding or perish”) створює  погані стимули для нових досліджень.

  • Масовий підхід до освіти

Весь світ захоплений новими програмами дистанційної освіти, коли один лектор навчає сотні тисяч студентів - проте це містить низку поганих тенденцій: скорочення кількості викладачів, зменшення доступу студентів - навіть у розвинених країнах - до особистого спілкування з викладачами, обмеження різноманітності і вибору - буде лише один стандартний варіант освіти і лекцій.

  • Зменшення заробітної плати

Збільшується розрив між заробітною платою викладачів та інших професіоналів (інженерів, лікарів, юристів).

  • Анти-інтелектуалізм, анти-освіта та атаки на науку та наукову спільноту

Звинувачення в марнотратстві, неефективності і непотрібності, пропаганда псевдонауки та непотрібності науки.

Немає коментарів:

Дописати коментар